ایده هایی خلاقانه برای عکاسی تبلیغاتی مواد غذایی

ایده هایی خلاقانه برای عکاسی تبلیغاتی مواد غذایی

عکاسی تبلیغاتی مواد غذایی نیاز به توجه نکات ویژه‌ای دارد. در واقع در عکاسی مواد غذایی به فاکتورهای مختلفی باید توجه شود. درک نیاز و خواسته مشتری از اهمیت بالایی برخوردار است و به عکاس کمک می‌کند که عکس‌هایی بهتر از سوژه مورد نظر تهیه کند.

در مقاله پیش‌رو قصد داریم تا نکات مهم در عکاسی تبلیغاتی را بیان کنیم. به کار بردن این نکات در هنگام عکاسی سبب می‌شود که عکس‌هایی که از سوژه گرفته می‌شود، مخاطب را به خوبی جذب کند و در نتیجه بتوان به اهداف تبلیغاتی دست یافت.


 

 

نکاتی برای تنظیم نور در عکاسی تبلیغاتی از مواد غذایی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام عکاسی مواد غذایی باید بدان توجه داشت، استفاده از نور طبیعی برای عکاسی است. به طور کلی توصیه می‌شود که از چراغ‌های سقفی، لامپ‌ها و فلاش‌های در عکسبرداری از مواد غذایی استفاده نشود.

نکته دیگری که در رابطه با تنظیم نور وجود دارد، این است که عکاس باید به منظور یافتن بهترین منبع نوری حرکت کند. عکاس باید از چندین زاویه مختلف از مواد غذایی عکس بگیرد. به طور مثال برای برخی از مواد غذایی مانند پیتزا، عکاسی از سمت بالا را پیشنهاد می‌کنیم.

همچنین عکاسی تبلیغاتی از مواد غذایی مانند همبرگر و نوشیدنی‌ها از زاویه ۴۵ درجه بسیار مناسب‌تر است. بنابراین بهتر است که عکاس در اطراف مواد غذایی حرکت کند تا با عکسبرداری از زوایای مختلف، عکس مورد علاقه خود و مشتری را انتخاب کند.

توصیه دیگری که در رابطه با عکسبرداری از مواد غذایی وجود دارد، این است که تمرکز عکاس باید بر روی ماده غذایی باشد. بدین جهت بهتر است که هر گونه قاشق، چنگال با دستمال از بشقاب مواد غذایی حذف شود. از طرفی بهتر است که از زمینه‌ای ساده و متناسب با رنگ مواد غذایی برای عکاسی تبلیغاتی استفاده شود.

لنز دوربین عکاسی برای عکاسی تبلیغاتی مواد غذایی باید چگونه باشد؟

توصیه‌ای که در رابطه با لنزهای عکاسی برای عکس‌‌برداری مواد غذایی وجود دارد، استفاده از لنزهای ثابت است. لنزهای ثابت به طور معمول کوچک‌تر، ارزان‌تر و مناسب‌تر از لنزهای زوم هستند. این لنزها معمولا دیافراگم‌های وسیع‌تری را ارائه می‌دهند.

استفاده از لنزهای ثابت بدان معناست که عکاس برای عکاسی تبلیغاتی از مواد غذایی مجبور است که خود به سوژه مورد نظر نزدیک یا از آن دورتر شود. استفاده از لنزهای ثابت انعطاف‌پذیری بیشتری را برای عکاس به دنبال خواهد داشت.

از سطوح مختلفی برای عکاسی مواد غذایی استفاده کنید

یکی از ایده‌های جالب برای عکاسی تبلیغاتی مواد غذایی، استفاده از سطوح مختلف برای عکاسی است. مواد غذایی مورد نظر را بر روی سطوح مختلفی همچون بشقاب، میز گرانیتی، تخته چوبی یا حتی دستمال کاغذی قرار دهید و از آن‌ها عکاسی کنید. استفاده از سطوح مختلف موجب می‌شود، بافت های مختلفی در عکس مواد غذایی وجود داشته باشد و تمرکز اصلی روی مواد غذایی باشد.

از تعامل انسانی بهره مند شوید

استفاده از بخشی از بدن انسان مانند دستی که ماده غذایی را نگه داشته است، ایده جالبی برای عکاسی تبلیغاتی است. همچنین می‌توان از ایده برش مواد غذایی در هنگام عکاسی نیز استفاده کرد. به عنوان مثال می‌توان از مواد غذایی که جزئی از آن خورده شده و در دست مدل انسانی قرار دارد، عکاسی کرد. به منظور استفاده از این تکنیک، اندازه مواد غذایی و نوع آن بسیار مهم است.

از مواد غذایی مکمل سوژه مورد نظر استفاده کنید

به طور کلی هر غذایی، ماده غذایی مکمل دیگری نیز دارد که استفاده از آن در عکاسی تبلیغاتی مواد غذایی توصیه می‌شود. به طور مثال معمولا در کنار همبرگر یک نوشیدنی قرار می‌گیرد یا در کنار یک قطعه کوکی می‌توان لیوانی از شیر قرار داد.

در این حالت از عکاسی به جای اینکه روی یک مولفه متمرکز شویم، صحنه عکاسی را با یک جفت طبیعی تنظیم می‌کنیم. استفاده از این ایده نوعی تضاد در عکس ایجاد می‌کند که در جذب هرچه بیشتر مخاطب موثر است.

در هنگام عکاسی مواد غذایی به اندازه و بزرگی سوژه و همچنین خواسته مشتری توجه داشته باشید. به طور مثال شکلات آب شده موجود در کوکی سوژه‌ای است که می‌توان از آن در عکاسی تبلیغاتی استفاده کرد.

استفاده از ایده های خلاقانه سایر عکاسان

خلق صحنه‌های جذاب برای عکاسی تبلیغاتی نیازمند تجربه و تخصص در این زمینه است. به همین دلیل به عکاسان تازه کار توصیه می‌کنیم که از ایده‌های خلاقانه سایر عکاسان نیز استفاده کنید. برای این کار جستجو در سایت‌های مختلف می‌تواند بسیار مفید باشد.

یکی از سایت‌هایی که ایده‌های عکاسی جذابی را به عکاسان الهام می‌کند، Pinterest است. نکته‌ای که در این زمینه وجود دارد، این است که از عکاس‌های موجود در این سایت‌ها تنها برای گرفتن ایده عکاسی تبلیغاتی استفاده کنید. استفاده از خلاقیت و نوآوری‌های جدید، سبب خلق عکس‌های بسیار جذاب و دیدنی از مواد غذایی می‌شود.