طراحی و چاپ جعبه شیرینی

طراحی و چاپ جعبه شیرینی

جعبه شیرینی، از مراسم‌های خواستگاری و عروسی گرفته تا مراسم‌های ختم، همراه ما بوده. یکی از نکاتی که شیرینی فروش‌ ها باید به آن توجه کنند، بسته بندی قنادی خود است. این موارد، اهمیت تولید جعبه شیرینی باکیفیت را نشان می‌دهند. غالب مردم به‌طور ناخودآگاه، به کیفیت بالا اهمیت می‌دهند. طراحی متفاوت و جذاب جعبه ها، مشتری‌ها را جذب می‌کند. این نکاتی است که همه آن را می‌دانند.

قنادی‌ها و شیرینی فروشی های بسیاری در ایران وجود دارند که به برند تبدیل شده‌اند. حتما در ذهنتان، نام چند برند معروف می‌آید. اگر کسب و کار شیرینی فروشی دارید، مطمئن باشید بسته بندی قنادی شما، تاثیر قابل توجهی بر روی تعداد مشتریان می‌گذارد.


چاپ جعبه شیرینی به دو قسمت تقسیم می شود:

1-چاپ رویه جعبه شیرینی
2-تولید زیره جعبه شیرینی

در چاپ جعبه شیرینی یا به اصطلاح رویه جعبه شیرینی از مقوا پشت طوسی استفاده  میشود. این روش در کشور ما بسیار رایج بوده اما به دلیل مسائل بهداشتی چاپ جعبه شیرینی روی مقوا پشت طوسی مناسب نبوده. اما در سالهای اخیر به دلیل استفاده از مقوا ایندربرد برای چاپ جعبه شیرینی این مساله تا حدودی حل شده زیرا مقواهای ایندربرد استاندارهای لازم برای بهداشتی بودن را دارا می باشند.در صورت نیاز می توان بعد از چاپ جعبه شیرینی بر روی آن سلفون کشید تا کاملا بهداشتی شود. مقوا زیره جعبه شیرینی نیز کاملا بهداشتی بوده و در بازار با نام تجاری مقوا بهداشتی یا دوبلکس بهداشتی  شناخته می شوند که هیچ گونه چاپی بر روی آن انجام نمیشود و تنها وظیفه نگهداری شیرینی را بر عهده دارد.

طراحی جعبه شیرینی شیک و زیبا امروزه بسیار مورد توجه است، بسیاری از مردم به مناسبت‌های مختلف برای دوستان و آشنایان خود شیرینی هدیه می‌برند، بنابراین طراحی جعبه شیرینی که بتوانند شما را معرفی و مشتری را به خرید از شما ترغیب کند، امری مهم است.

چاپ انواع و سایزهای مختلف جعبه شیرینی

به دلیل تنوع در وزن شیرینی ها و همچنین مقدار مورد نیاز مشتری،چاپ جعبه شیرینی نیز تنوع بالایی دارد و در سایزهای نیم کیلویی،یک کیلویی،یک و نیم کیلویی و دو کیلویی چاپ و جعبه سازی می شوند و هر سایز به صورت مستطیل و مربع وجود دارند. میتوان جعبه های شیرینی را به صورت دو تکه(زیره و رویه) و یا یکپارچه چاپ کرد که در واقع جعبه های یک پارچه برای بسته بندی دسرهای تولیدی در قنادی بسیار مناسب می باشد. در چاپ رویه جعبه شیرینی قیمت مقوا،دستمزد چاپ و تیغ زنی عوامل تعیین کننده در قیمت جعبه شیرینی می باشد و زیره جعبه شیرینی به صورت کیلویی عرضه میشود.مراحل تکمیلی برای جعبه های شیرینی شامل امباس،طلاکوبی و تیغ زنی میشود.

نکاتی مفید برای طراحی جعبه شیرینی:

  • اولین موردی که در طراحی جعبه شیرینی حائز اهمیت است، طراحی لوگوی زیبا و گیرا است، چراکه در نگاه اول آنچه از طراحی جعبه شیرینی به چشم می‌آید همان لوگو و آرم قنادی شماست. پس باید لوگو و آرم حرفه‌ای و زیبایی برای خود داشته باشید.
  • دومین مورد در طراحی جعبه شیرینی توجه به رنگ است، انتخاب رنگ مناسب برای طراحی جعبه شیرینی در جذب مشتری و مراجعه مجدد او به قنادی شما تاثیرگذار است.
  • ذکر آدرس و شماره تلفن بر روی جعبه شیرینی امری سلیقه‌ای است، در بسیاری از طراحی جعبه‌های شیرینی ممکن است ذکر نشوند، اما اگر شما به‌دنبال تبلیغ و بازاریابی برای قنادی خود هستید، بهتر است آدرس و شماره تلفن خود را ذکر کنید.
  • سادگی در عین زیبایی رمز موفقیت در طراحی جعبه شیرینی است. آوردن مطالب زیاد و استفاده از طیف وسیعی از رنگ‌ها از زیبایی طراحی جعبه شیرینی شما می‌کاهد و ممکن است تاثیر منفی بر دید مشتری داشته باشد.

چاپ و ساخت انواع زیره های کیک و پیش دستی

یکی از محصولات خلاقانه و زیبا،چاپ و تولید انواع زیره برای کیک می باشد.در این روش طرح و لوگو قنادی بر روی مقوا چاپ میشود سپس مقوا چاپ شده بر روی مغذی لمینت می شود که استحکام بالایی داشته و برای زیره کیک بسیار مناسب می باشد. نکته مهم برای چاپ زیره کیک این است که برای بهداشتی شدن محصول،باید بر روی مقوا یا گلاسه سلفون کشید تا محصول ارتباط مستقیم با سطح مقوا نداشته باشد. شکل نهایی زیره های کیک میتواند اشکال مختلفی داشته باشد که این امر در جذب مشتری بسیار تاثیر گذار است.

جعبه سازی انواع شیرینی، کوکی، شکلات، ماکارون، کیک، کاپ کیک، فینگرفود و هدیه

بطور کلی امروزه بسته بندی هر کالا از موارد مهم ارائه آن محصول بحساب می آید. با افزایش مشاغل خانگی نظیر پخت شیرینی، کوکی، عروسک سازی و ... مجموعه شیروان کاردبرد تصمیم گرفت تا به بهترین نحو برای این مشاغل بصورت حداقل تعداد جعبه آماده کنیم. این جعبه ها دارای انواع مختلف برای مصرف هستند. برای نمونه می توان به جعبه کیک، جعبه کاپ کیک، جعبه کوکی، جعبه ماکارون، جعبه گل، جعبه فینگرفود، جعبه هدیه،جعبه شکلات، جعبه چوبی و ... اشاره کرد.