عکاسی تبلیغاتی و عکاسی صنعتی

عکاسی تبلیغاتی و عکاسی صنعتی

تفاوت‌های بین عکاسی تبلیغاتی و عکاسی صنعتی

اگرچه بعضی از افراد از این دو روش عکاسی به جای یکدیگر استفاده می‌کنند، اما در حقیقت عکاسی تبلیغاتی و عکاسی صنعتی کاملا متفاوت هستند. به عنوان یک صاحب کسب و کار، مهم است که شما این دو تخصص را درک کنید و بشناسید زیرا ممکن است این مساله هنگامی که تصمیم می‌گیرید استفاده از تبلیغات چاپی و یا آنلاین را جزئی از استراتژی بازاریابی خود قرار دهید، اهمیت خود را نشان دهد. عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی هر دو نسبت به عکاسی هنری فاخر و عکاسی خبری، برای اهداف تبلیغاتی ارجحیت بیشتری دارند و به این منظور بیشتر استفاده می‌شوند. اگرچه هدف اصلی هر صنعتی با دیگری متفاوت است، با این حال، همه‌ آن‌ها از ابزار تخصصی سبک‌های خاص عکاسی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند.


المان‌های عکاسی تبلیغاتی

المان‌های اساسی در عکاسی تبلیغاتی در واقع توانایی در ثبت یک حالت، هیجان و یا احساسی است که در یک محصول وجود دارد و می‌تواند بیننده را جذب کند. همانطور که از نامش پیداست، نگرانی اصلی عکاسان تبلیغاتی در مورد فروش یا جذب غرایز طبیعی یک بیننده، هنگام مواجهه با محصولات است که منجر به خرید می‌شود. این که آیا عکاسی به گونه‌ای انجام شده است که محصول را زیبا و یا مرسوم نشان دهد، مورد اهمیت قرار دارد، اثر کلی این نوع از عکاسی القاء اقدام به یک عمل در بیننده است که خرید کردن نامیده می‌شود. عکاسان تبلیغاتی کار خود را به عنوان یک هنرمند و با استفاده از تصاویر، رنگ‌ها، نورپردازی و فریم لنز انجام می‌دهند.

المان‌های عکاسی صنعتی

عکاسان صنعتی عکس‌هایی از ساختمان‌ها، مدل‌ها، محصولات، مصنوعات و مناظر را که برای اهداف تبلیغاتی در کتاب‌ها، گزارش‌ها، تبلیغات و کاتالوگ‌ها استفاده می‌شود، تهیه می‌کنند. برای مثال یک عکس صنعتی معمولا در بخش خرده‌فروشی و عمده‌فروشی و در فروش مواد یا فعالیت‌های تبلیغاتی استفاده می‌شود. در عکاسی صنعتی، تمامی عکس‌ها به محصولی که از آن‌ها عکس گرفته شده است اختصاص داده می‌شوند.

به عکس‌هایی که اغلب هنگام جستجوی تصویری خاص برای یک محصول خاص در اینترنت مشاهده می‌کنید فکر کنید. این یک نمونه کامل و بهترین مثال برای یک عکس صنعتی است زیرا بهترین ویترین برای نمایش دادن آن محصول در بهترین حالت ممکن است.

مقاصد عکاسی صنعتی در مقابل عکاسی تبلیغاتی

یکی از تفاوت‌های عمده بین یک عکس صنعتی و یک عکس تبلیغاتی، هدف آن است. هدف عکاسی صنعتی در واقع این است که جوهره‌ محصول را در بهترین حالت ممکن به نمایش بگذارد. در مقابل، هدف عکاسی تبلیغاتی، متقاعد کردن بیننده به دیدن و بررسی یک محصول در خانه است.

تکنیک عکاسی تبلیغاتی در مقابل عکاسی صنعتی

یکی دیگر از تفاوت‌های بین عکاسی تبلیغاتی و صنعتی در این است که در عکاسی تبلیغاتی، فریم بندی بسیار جسورانه‌تر و نوآورانه‌تر و دارای سبک است، زیرا در عکاسی تبلیغاتی فقط مشاهده‌ محصول توسط بینندگان مد نظر عکاس نیست بلکه ایجاد احساسات خاص در افراد نیز مورد اهمیت قرار دارد. اما در عکاسی صنعتی اغلب همه چیز در فریم‌بندی آن خلاصه می‌شود تا چیزی از نظر بیننده‌ محصول پنهان نماند. به عنوان یک نتیجه‌گیری کلی، در عکاسی صنعتی روشنایی، سبک عکاسی و پس زمینه تا حدودی خنثی است.

به همین دلیل تکنیک‌ها نیز در هر یک از این سبک‌های عکاسی متفاوت هستند. به عنوان مثال، یک عکاس صنعتی هرگز تمایلی به استفاده از نورهای خیره کننده در عکاسی از محصول ندارد، زیرا این کار باعث می‌شود محصول اغراق‌آمیز به نظر برسد. این موضوع در مورد عکاسان تبلیغاتی که آزادی خلاقانه‌ای برای تفسیر اینکه چگونه محصولات، خدمات، شیوه زندگی و ایده‌ها می‌توانند به صورت عکس ارائه شوند، صدق نمی‌کند. رنگ‌های پررنگ، روشنایی چند لایه‌ای، و تضاد شدید بین سایه و نور، همه آیتم‌های موجود در عکاسخانه‌ عکاسان تبلیغاتی هستند.

کاربر نهایی عکاسی صنعتی در مقابل عکاسی تبلیغاتی

کاربر نهایی نیز در عکاسی صنعتی در مقایسه با عکاسی تبلیغاتی متفاوت است. به طور کلی، عکاسان صنعتی عکس‌هایی را می‌گیرند که در کسب و کار خرده‌فروشی و یا صرفا برای اهداف تبلیغاتی استفاده می‌شود. با این حال، شرکت‌هایی که به دنبال فروش محصولات به طور کلی یا فروش آن‌ها به یک مخاطب جدید هستند، عکاسان تبلیغاتی را استخدام می‌کنند.

به عنوان مثال، اگر شما یک فروشگاه کتاب کمیک دارید و می‌خواهید سالن نمایش هنری جدید خود را به نمایش بگذارید، برای تبلیغ این ویژگی، یک عکاس تجاری را استخدام می‌کنید. از سوی دیگر، اگر شما فقط به دنبال تبلیغ حراج برای خرید یک نسخه‌ کمیاب از یک کتاب کمیک محبوب هستید، شما یک عکاس تبلیغاتی را برای گرفتن عکس از این مسئله و جلب تماشاگران برای خرید، استخدام می‌کنید.