عکاسی مدلینگ چیست؟

عکاسی مدلینگ چیست؟

روزانه در بسیاری از شبکه های اجتماعی شما نمونه هایی از عکاسی مدلینگ و فشن از مردان و زنان مختلفی را می بینید، که در تلاشند لباس، لوازم تزئینی، کفش و … را به نمایش بگذارند. همین مسئله یکی از راه های کسب درآمد برای عکاسان است. همان طور که گفته شد روزانه افراد بسیار زیادی وارد این زمینه کاری می شوند، همین مسئله باعث شده است تا تمرکز افراد روی تکنیک های نما، نورپردازی، محیط اطراف و … باشد.

عکاسی مدلینگ چیست؟

یکی از مباحثی که در زمینه عکاسی مطرح است، عکاسی مدلینگ و فشن است. در واقع یکی از شاخه های پر طرفدار رشته عکاسی است که بسیاری از افراد ادعای حرفه ای بودن در آن را دارند. اما این نوع عکاسی چیزی فراتر از عکاسی از یک چهره و فرد است. در این نوع عکاسی، عکس باید به گونه ای گرفته شود که تصویری جذاب و الهام بخش زیبایی را به نمایش بگذارد.

مشابه با سایر مهارت ها، برای موفق بودن در زمینه عکاسی مدلینگ و فشن، نیاز به تمرین و صبر زیادی است. پس اگر علاقه مند به این کار هستید در این مقاله همراه ما باشید تا با تمام نکات این کار از تجهیزات مورد نیاز گرفته تا انواع ژست آشنا شوید.


نکات لازم برای عکاسی مدلینگ

تجهیزات دوربین برای عکاسی مدلینگ و فشن

تجهیزات دوربین در عکاسی مدلینگ از اهمیت زیادی برخوردار است اما در نهایت میزان حرفه ای بودن به این مسئله بستگی دارد که عکس نهایی شما برای چه هدفی قرار است استفاده شود. به عنوان مثال عکس برای سرمقاله است یا برای دیوار یک ساختمان یا شبکه های رسانه ای و اجتماعی؟ برای انتخاب دوربین توجه داشته باشید که نمی توانید بهترین دوربین در همه زمینه های عکاسی را خریداری کنید. دوربین شما باید تنها برای هدف و کار شما مناسب باشد.

عکاسی مدلینگ با فریم کامل یا بریده شده

در مبحث عکاسی، اگر شما از فریم کامل استفاده کنید به این معناست که از کل سنسور استفاده می کنید که طول آن ۳۵ میلی متر خواهد بود. در این حالت کیفیت عکس بسیار خوب است. اما در صورتی که از حالت بریده شده استفاده کنید هزینه کمتری پرداخت می کنید ولی کیفیت پایین تری نیز خواهید داشت. چرا که سنسورها دارای تاثیر مستقیم روی لنز هستند.

عکاسی فشن با موبایل

برای یک عکاسی خوب داشتن یک دوربین حرفه ای تنها قسمتی از ماجراست. میزان نور، محیط اطراف، لباس، نحوه ایستادن و … نیز عوامل مهمی هستند. امروزه با استفاده از دوربین تلفن های همراه می توایند به راحتی در هر جایی که هستید عکاسی فشن انجام دهید. این چیزی است که کمپانی اپل به دنبال آن است.

شرایط نورپردازی برای عکاسی مدلینگ

تنظیم میزان نور در عکاسی یکی از مهمترین تکنیک هایی است که استفاده درست یا غلط آن موجب زیبایی و یا زشتی عکس خواهد شد. برخی برای عکاسی مدلینگ و فشن از یک رنگ ساده استفاده کرده و عکاسی را تمام می کنند اما برخی دیگر از ۶ رنگ مختلف که هر کدام برای قسمتی از مدل در نظر گرفته شده اند، مانند مو، صورت و … استفاده می کنند. یکی از تکنیک ها به عنوان مثال Lowkey است که در این نوع روش عکاسی میزان نور بسیار کم است. در این شیوه عکاسی، هدف متمرکز کردن بیننده تنها روی یک نقطه خاص است. وسیله دیگری که در مسئله نورپردازی و تنظیم آن می تواند به شما کمک کند، استفاده از بازتاب دهنده ها است. این بازتاب دهنده ها در رنگ های مختلف، سبک هستند و قابلیت استفاده در هر جایی را دارند.اگر تصمیم دارید شما نیز به حرفه عکاسی مدلینگ و فشن وارد شوید، نگران هزینه های ابتدایی آن نباشید. به عنوان مثال می توانید ابتدا قسمتی از خانه خود را به یک استادیو تبدیل کنید. برای شروع همان طور که گفته شد نیاز به داشتن یک دوربین تمام حرفه ای ندارید. تنها نیاز است که از مهم ترین نکات به درستی در عکاسی خود استفاده کنید.

پروژه‌های مرتبط