نقش و اهمیت کاتالوگ در طراحی غرفه نمایشگاهی

نقش و اهمیت کاتالوگ در طراحی غرفه نمایشگاهی

نمایشگاه ها با هدف معرفی برندها، محصولات، خدمات و ... دایر می شوند و هدف از حضور در نمایشگاه جذب مخاطب و تبدیل آن به مشتری است.  برای تبدیل بازدیدکنندگان نمایشگاه به مخاطب شرکت و مشتری شدن آن، ابتدا باید بتوانید محصولات و خدمات شرکت خود را به خوبی به آن‌ها معرفی کنید. کاتالوگ ها یکی از ابزارهای تبلیغاتی در جهت سهولت این معرفی هستند.

شرکت طراحان پارسه در این راستا می تواند از طراحی تا چاپ کاتالوگ محصولات در خدمت شما عزیزان باشد.


شرایط نمایشگاه ها با شرکت و فروشگاه متفاوت است و افرادی که در نمایشگاه حضور دارند وقت کمتری نسب به افرادی  دارند که در فروشگاه از محصولات دیدن می کنند، به همین منظور کاتالوگ هایی که در نمایشگاه ها استفاده می شوند با کاتالوگ های فروشگاهی متفاوت هستند. پس لازم است طراحی و چاپ کاتالوگ های نمایشگاهی به شیوه ای هنرمندانه و اصولی باشد. در ادامه به بررسی ویژگی های یک کاتالوگ حرفه ای نمایشگاهی می پردازیم:

طراحی و چاپ کاتالوگ خلاقانه ویژه نمایشگاه

در طراحی کاتالوگ های نمایشگاهی تصاویر و متون با هم استفاده می گردد کاتالوگ های نمایشگاهی را معمولاً طوری طراحی می کنند که تأثیرگذاری‌شان از حرف بازاریاب شرکت بیشتر باشد. این تأثیر گذاری باید طوری باشد که سخنان بازاریاب را ملموس تر کند. برای داشتن این ویژگی ها خلاقیت و منحصر بودن نکته ای کلیدی و اساسی است. زیرا کاتالوگ علاوه بر رسالت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی از برند و محصولات باید بتواند نظر مخاطب را به خود جلب کند تا مخاطب به دنبال کسب اطلاعات بیشتر باشد.

از مهم ترین ابزار های تبلیغاتی در نمایشگاه ها کاتالوگ است، طراحی و چاپ کاتالوگ با کیفیت و نفیس نقش پررنگی در جذب مخاطب و تثبیت جایگاه برند شما دارد، در کاتالوگ های نمایشگاهی تمامی مشخصات کالا و خدمات شرکت، اعم از مدل، مشخصات فنی،  قیمت، ویژگی های کالا و خدمات باید ذکر شود حتی اگر در محصول و خدماتی تنوع وجود دارد این تنوع باید به صورت لیست در کاتالوگ ذکر گردد.  از مهم‌ترین ویژگی های یک کاتالوگ خلاق این است طوری طراحی گردد که در کوتاه ترین زمان بیشترین اطلاعات را به مخاطب منتقل کند. به طور کلی یک کاتالوگ خلاق باید بتواند تأثیری مثبت در ذهن مخاطب ایجاد کند.

کاتالوگ های نمایشگاهی باید بین شما و رقبا تمایز ایجاد کنند

نمایشگاه ها محیطی هستند که در آن رقبای شما به تعداد زیادی وجود دارند. آنچه که به موفقیت شما در نمایشگاه می انجامد نشان دادن تمایز بین شما و رقبایتان است. این تمایز باید با ابزار گوناگونی به مخاطب القا گردد. یکی از ویژگی های کاتالوگ های نمایشگاهی حرفه ای نمایش تمایز شما با رقبایتان است. این کاتالوگ ها باید به خوبی بتوانند ویژگی های برند، محصولات و خدمات شما را در دید مخاطب بزرگ کنند. در واقع شما با کاتالوگ های حرفه ای می توانید فرصت مقایسه بین خود و رقبایتان را فراهم کنید.

معرفی محصولات جدید در کاتالوگ های نمایشگاهی

گاهی هدف از حضور در یک نمایشگاه معرفی محصولات جدید و نشان دادن ویژگی های آن به مخاطب و رقبا است. برای این محصولات جدید کاتالوگ های جداگانه و ویژه ای معمولاً طراحی می گردد. زیرا زمانی که از یک موضوع جدید و به روز صحبت می شود مسلماً افراد جذب شده و در پی کسب اطلاعات بیشتر هستند و این کاتالوگ در معرفی محصول جدید تأثیر به سزا دارد. این ویژگی کاتالوگ های نمایشگاهی می تواند در تبدیل مخاطب به مشتری اثر گذار باشد.

راه های ارتباطی در کاتالوگ های نمایشگاهی

زمانی که طراحی کاتالوگ و موضوع آن برای مخاطب و بازدیدکننده نمایشگاه جالب باشد، برای مطالعه دقیق تر و بررسی بیشتر نگه داشته می شود. زمانی که مخاطب به بررسی کاتالوگ می پردازد گاهی به دنبال اطلاعات بیشتر و برقراری ارتباط با شرکت شما است. به همین دلیل ذکر راه های ارتباطی در کاتالوگ های نمایشگاهی برای شرکت ها ضروری است.  این راه ارتباطی می تواند مخاطب را به مشتری تبدیل کند. راه های ارتباطی که در کاتالوگ ها ذکر می گردد شامل: شماره تماس، آدرس، آدرس اینترنتی و شبکه های مجازی است. آدرس های اینترنتی و شبکه های مجازی به معرفی بیشتر و دقیق تر برند شما کمک می کند.