اهمیت حضور در نمایشگاه‌ها برای کسب ‌و کارها

اهمیت حضور در نمایشگاه‌ها برای کسب ‌و کارها

حضور در نمایشگاه‌ های داخلی و خارجی یک روش بسیار محبوب بازاریابی محصول، خدمات و کسب ‌و کار بوده است. با پیشرفت در بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و تکنولوژی اینترنت، ارزش و مزایای بازاریابی از طریق حضور در نمایشگاه‌ های داخلی و خارجی آشکارتر شد. اگرچه فناوری، بازاریابی کسب ‌و کار را به سرعت تغییر می‌دهد ولی حضور در نمایشگاه‌ های داخلی و خارجی چندین مزیت دارد. در زیر به چند مورد از مزایای حضور در نمایشگاه‌ های داخلی و خارجی برای بازاریابی کسب‌ و کار اشاره می‌کنیم:


1. جذب بازار هدف

نمایشگاه‌ها یک بازار بسیار هدفمند را جذب می‌کنند که به محصول شما علاقه‌مند هستند. اگرچه این رویداد تنها چند روز طول می‌کشد؛ ولی هزاران نفر از مشتریان علاقه‌مند به یک محل می‌آیند تا به طور خاص در مورد محصولات شما اطلاعاتی به دست آورند. بنابراین حضور در نمایشگاه‌ های داخلی و خارجی فرصتی برای تبلیغ و فروش محصول شما است.

2. جذب مخاطبان جدید

 این بازار بسیار هدفمند اغلب به یک جنبه‌ی اصلی توجه می‌کند: محصولات جدید

مخاطبان به نمایشگاه‌ها می‌آیند تا در مورد برندهای جدید، محصولات جدید و راه‌حل‌های جدید برای شیوه‌ی زندگی خود اطلاعات کسب کنند. حضور در نمایشگاه‌، فرصتی عالی برای راه‌اندازی یک محصول جدید و توسعه یافته است.

3. افزایش جذب مشتری و فروش

 روابط جدید و ارتباطات عمیق‌تر کانال‌هایی برای جذب مشتریان جدید فراهم می‌کند. شما ممکن است یک بازار جدید را پیدا کنید که هنوز بهره‌برداری نشده است و یا ممکن است نیاز به یک محصول جدید بالقوه را کشف کنید.

4. تبلیغ و شبکه‌یابی مقرون‌به‌صرفه

حضور در نمایشگاه‌ های داخلی و خارجی یک راه‌حل مقرون ‌به ‌صرفه برای بازاریابی برند و فروش محصولات شما است. با استفاده از یک غرفه‌ی ساده اما زیبا، برخی از لوازم جانبی فناوری و محصولات برای فروش، این نمایشگاه‌ها راه‌های ساده و ارزان برای معرفی برند شما به بازار هستند.

5. تبلیغات و بازاریابی برای تمام سال

حتی یک ملاقات در یک نمایشگاه می‌تواند به بازاریابی در تمام سال برای شما و مشتری شما منجر شود. توزیع بروشورها یا توضیح محصول و معرفی محصولات تبلیغاتی، آگاهی مشتری در مورد شرکت و برند شما را افزایش می‌دهد. این آگاهی را می‌توان در تمام سال حفظ کرد. اگر شما به تماس‌های تبلیغاتی ادامه دهید و رابطه با مشتری را حفظ کنید.

6. فروش مستقیم

مهم‌ترین دلیلی که شرکت‌ها در نمایشگاه‌ها به بازاریابی می‌پردازند، فروش مستقیم محصولاتشان است. فرش مستقیم پیچیدگی‌ها و سختی‌های فروش اینترنتی یا فروش تلفنی را ندارد و برای شرکت‌ها این امکان را فراهم می‌کند که با مشتری برای فروش موفق محصول خود تعامل برقرار کنند.

نقش نمایشگاه‌‌ها:

حضور در نمایشگاه‌ های داخلی و خارجی نقش به سزایی در موفقیت کسب ‌و کار شرکت دارد و از جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی نیز نمایشگاه‌ها اهمیت بسیاری دارند که در زیر به توضیح نقش نمایشگاه‌ها می‌پردازیم:

نقش نمایشگاه‌ها در کسب ‌و کار:

 از بین تمام ابزارهای بازاریابی، نمایشگاه‌ها بیشترین کارکرد را در توسعه بازار دارند. بسیاری از شرکت‌ها در نمایشگاه‌ها حضور می‌یابند تا محصولات خود را تبلیغ کنند. گاهی اوقات در این نمایشگاه‌ها می‌توان به فروش محصولات نیز پرداخت. حضور در نمایشگاه‌ های داخلی و خارجی به توسعه روابط با مشتری، جستجو برای شرکا و کارکنان و مطرح شدن این شرکت به‌عنوان یک کل کمک می‌کند. نمایشگاه‌ها بازارهای آزمایشی برای محصولات جدید هستند و ازاین‌رو نیز به‌عنوان ابزار تحقیق درباره بازار عمل می‌کنند. حضور در نمایشگاه‌های خارجی نیز به افزایش آگاهی مردم از شرکت، تحلیل وضعیت بازار و به آماده‌سازی زمینه‌ها برای فروش محصولات و خدمات کمک می‌کند. حضور در نمایشگاه برای شرکت‌های جدید مهم است چرا آن‌ها می‌خواهند دیدگاهی از رقبا، عملکرد و محصولات آن‌ها به دست آورند. حضور در نمایشگاه های خارجی مهم‌ترین چیزی است که در مراحل اولیه ورود به بازار موردنیاز است.

نقش کلان اقتصادی:

نمایشگاه‌ها نه تنها به سود غرفه‌داران و بازدیدکنندگان است؛ بلکه به اقتصاد محلی در منطقه‌ی محل برگزاری نمایشگاه سود می‌رساند. به‌طور خاص، هتل و رستوران‌ها، شرکت‌های حمل‌ و نقل و هم‌چنین شرکت‌هایی که خدمات نمایشگاهی به سازمان و غرفه‌داران ارائه می‌دهند نیز در میان کسانی که هستند که از برگزاری نمایشگاه بهره می‌برند. اثرات اقتصادی در مراکز عمده نمایشگاه‌های بین‌المللی پنج تا هفت برابر گردش مالی برای خود سازمان دهنده است.

نقش اجتماعی:

نمایشگاه‌ها همیشه ابزاری برای تبادل دانش بوده‌اند. دانش به معنی اطلاعاتی است که پردازش و اصلاح‌شده و در بافت مناسب قرار می‌گیرد. در جامعه مبتنی بر دانش امروز، اطلاعات یک منبع تعیین‌کننده و جذاب هست؛ بنابراین، تولید، انتخاب و انتقال اطلاعات یکی از مهم‌ترین وظایف یک اقتصاد ملی است. به همین دلیل، کنفرانس‌هایی که از برگزاری‌ها نمایشگاه‌ها حمایت می‌‌کنند و بالعکس به صورت اشکال جذاب تبادل دانش مورد توجه و استفاده قرار گرفته‌اند.

 

پروژه‌های مرتبط