هفت اصل طراحی بسته بندی موثر برای فروش

هفت اصل طراحی بسته بندی موثر برای فروش

با توجه به اینکه اکثر تصمیمات خرید با نگاه کردن به قفسه فروشگاه گرفته می‌شود، بنابراین طراحی بسته بندی جذاب یکی از مهم‌ترین نکات کلیدی برای افزایش فروش به شمار می‌آید. بنابراین برای ترغیب مشتری به خرید ابتدا کافیست، به طراحی بسته بندی محصولات خود توجه بیشتری داشته باشید.

در ادامه هفت اصل مهم در طراحی بسته بندی موثر در فروش بیان شده است که با رعایت این اصول می‎توانید فروش محصولات خود را افزایش دهید.


 

۱- چشمگیر بودن

طراحی بسته بندی محصولات شما باید به گونه‌ای باشد که افراد با دیدن محصول شما در میان هزارن محصول موجود در قفسه فروشگاه به سمت آن جذب شوند. بنابراین مهم‌ترین وظیفه شما طراحی بسته بندی جذاب و چشمگیر است. در بسته بندی محصولات خود سعی کنید از رنگ‌های شاد، نمادهای جذاب و یا چنین مواردی که مصرف‌کننده را از دور جذب نماید، استفاده کنید.


۲- ارائه اطلاعات مطابق با یک فرانید معین برای مشتریان عجول

جالب است بدانید، گاهی اوقات افرادی هستند که دوست دارند، محصولی را انتخاب نمایند که اطلاعات را به صورت واضح بر روی بسته بندی محصول مشاهده نمایند به سرعت خرید خود را انجام دهند و از فروشگاه خارج شوند. بنابراین سعی کنید اطلاعات مورد نیاز مشتری را به صورت عنوان‌وار بر روی بسته بندی محصول خود بیاورید تا این دسته از مشتریان را از دست ندهید.

۳- با سایر رقبا، به رقابت بپردازید.

واضح و بدیهی است که متمایز بودن برای رقابتی موفق مهم‌ترین اصل محسوب می‌شود. دقت داشته باشید، شما باید سعی کنید، متمایز بودن محصول خود را از دیدگاه مشتری بررسی نمایید و بر روی بسته‌بندی محصول خود آن را اجرا نمایید. لازم به ذکر است، اگر محصولات شما دارای دو ویژگی کیفیت و منحصر به فرد بودن بسته بندی باشد بدون شک انتخاب مشریان خواهد بود و تاثیر بسزایی بر روی افزایش فروش شما خواهد داشت.

۴- مشتری خود ثابت کنید با او دوست هستید.

در دنیای امروز برندها، از مشتریان خود به دلیل انتخاب محصول آن‌ها مورد تقدیر و تشکر قرار می‌دهند. این عمل به مشتریان اطمینان می‌دهد که این برند با آن‌ها همانند یک دوست برخورد می‌نماید. لازم به ذکر است، اصل طراحی بسته بندی محصول بیان می‌نماید که نباید از هیچ‌گونه عکس و شعار تبیلغاتی استفاده شود.

بنابراین دقت داشته باشید، زمانی که برندی برای اولین بار به بازار عرضه می‌شود، اگر طراحی و بسته بندی آن مود قبول مشتریان واقع نشود، هیچ‌گاه موفق نخواهد شد.

۵- ارزش برند خود را مشخص نمایید.

واضح و بدیهی است که همه مشتریان همانند شما فکر نمی‌کنند که محصول شما منحصر به فرد و خاص است. برای آن که بفهمید از نظر تقسیم‌بندی ارزش، از دید مشتری در چه دسته‌بندی قرار دارید، باید مسیر طولانی را طی نمایید. در واقع مشتریان هستند که با مقایسه محصول شما با سایر رقبا ارزش برند شما را تعیین خواهند نمود.

۶- محصول خود را به گونه‌ای تعریف نمایید، که گویی مشتریان شما چیزی از آن نمی‌دانند.

اکثر برندهای فکر می‌کنند مشتریان، قصد دارند با استفاده از وب‌سایت و یا صفحه‌های شبکه‌های اجتماعی آن‌ها، اطلاعات مورد نیاز محصولات را بدست آورند. اگر بتوانید متنی کامل و منحصر به فردی برای محصولات خود تهیه نمایید، و این متن را بر روی بسته‌بندی محصولات خود چاپ نمایید تا مشتری با مطالعه آن اطلاعات لازم در مورد محصول را بدست آورد.

به یاد داشته باشید، هیچ چیزی بهتر از یک متن جذاب نمی‌تواند مشتری را ترغیب به خرید محصول نماید. بنابراین در طراحی بسته بندی محصولات خود از متن‌های جذاب که معرف محصول شما است، استفاده نمایید تا موفقیت بیشتری را بدست آورید.

۷- فکر کنید، می‌خواهید محصول شما در فروشگاه به چه صورتی قرار بگیرد.

در طراحی بسته بندی محصولات لازم و ضروری است که بیاندیشید محصول شما قرار است در چه فروشگاهی به فروش برسد. به عنوان مثال اگر محصول شما باید در فریزر فروشگاه نگهداری شود، لازم است به گونه‌ای طراحی شود که در محیط فریز بسته‌بندی محصول شما آسیب نبیند.

گاهی اوقات ممکن است شما بر روی بسته بندی محصول جمله تبلیغاتی را بنویسید، اما با قرارگیری در قفسه‌های فروشگاه جمله تبلیغاتی شما دیده نشود، و مشتریان نسبت به خرید آن ترغیب نشوند و فرصت خرید آن محصول را از دست دهند.