نکاتی برای طراحی غرفه نمایشگاهی

نکاتی برای طراحی غرفه نمایشگاهی

برای داشتن طراحی غرفه نمایشگاهی منحصر به فرد که بتواند شما را به هدف تان از حضور در نمایشگاه برساند، بهتر است مواردی را در نظر بگیرید.


  • برای انجام طراحی غرفه نمایشگاهی باید در کل پروسه طراحی، بر روی هویت سازمانی خود از ابتدا تا انتها بمانید. رنگ سازمانی، لوگو و ... همگی باید در سرتاسر غرفه نمایشگاهی مشهود باشد و به شیوه‌ای زیبا و هدفمند به کار گرفته شوند. از در و دیوار غرفه نمایشگاهی گرفته تا بنرها، تصاویر و همه مواد مورد استفاده در طراحی غرفه نمایشگاهی باید نشانگر هویت و شخصیت سازمانی شما باشد.

 

  • طراحی غرفه نمایشگاهی باید به گونه‌ای انجام شود که برای بازدیدکنندگان بیان کند که شما دقیقا چه کاری را انجام می‌دهید و حوزه فعالیت شما چیست. در طراحی بنرها، تصاویر و ... باید فعالیت‌ها و اهدفتان را مد نظر داشته باشید و طراحی غرفه نمایشگاهی را متناسب با آن‌ها انجام دهید. با این کار بازدیدکننده بعد از آشنایی با فعالیت‌های شما، مشتاق می‌شود تا با شما تعامل کند.

 

 

  • طراحی غرفه نمایشگاهی باید خیره کننده باشد. به عنوان مثال یک طراحی غرفه نمایشگاهی با تم رنگی نارنجی در بین دریایی از رنگ آبی، سفید و یا خاکستری واقعا خیره کننده است. البته این تنها راه برای خیره کننده بودن طراحی غرفه نمایشگاهی نیست، طراحی‌های منحصر به فرد و یا جلب توجه از طریق راه‌هایی غیر از فروش مثل آموزش، مسابقه و ... می‌تواند نظرها را به سوی شما جلب کند.

 

  • متفاوت از همیشه باشید. این که همیشه و در همه نمایشگاه‌ها طراحی غرفه نمایشگاهی شما یک تم خاص داشته باشد، ممکن است تکراری و خسته کننده شود. با خلاقیت و نوآوری می‌توانید طراحی غرفه نمایشگاهی متفاوت باشید. مثلا در غرفه خود اسکرین‌های هوشمندی قرار دهید که به حرکات بازدیدکنندگان واکنش نشان دهد. کارهایی از این دست باعث می‌شود علاوه بر جذب بازدیدکننده، بسیاری از مردم به عنوان مثال با آن سلفی گرفته، این عکس پخش شده و به نوعی تبلیغ برای شما خواهد بود.

 

 

  • برای آن که در خاطر ماندگار شوید، نام شرکت خود را در همه جای طراحی غرفه نمایشگاهی خود قرار دهید. بر روی دیوارهای غرفه، اشانتیون‌ها، محصولات و هر چیزی که دیده می‌شود، حتما لوگو و نام خود را درج کنید.

 

  • از ظرفیت غرفه‌ای که به شما اختصاص داده شده است در طراحی غرفه نمایشگاهی استفاده کنید. از گوشه‌ها و زوایا، از سقف بلند و هرچیز دیگری با نگاه خلاقانه می‌توان برای نمایش و بیان چیزی استفاده کرد. این بدین معنا نیست که حتما باید از همه فضا در طراحی غرفه نمایشگاهی استفاده کنید، بلکه به معنای استفاده خلاقانه از ظرفیت‌ها است.