معرفی بهترین نرم افزارهای طراحی لوگو

معرفی بهترین نرم افزارهای طراحی لوگو

طراحی لوگو یکی از مهم‌ترین مسائلی است که هر کسب و کاری باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد، در واقع لوگوی شما روش سریعی است، برای آن که به مخاطب خود هدف از کسب و کار خود را منتقل نمایید. بنابراین برای آن که بتوانید لوگوی حرفه‌ای طراحی نمایید، علاوه بر مراجعه به افراد متخصص، نیازمند نرم‌افزارهای حرفه‌ای در این زمینه هستید.

اگر شما فرد مبتدی هستید که می‌خواهید طراحی لوگو کسب و کار خود را انجام دهید، کافیست از نرم‌افزارهای تخصصی و حرفه‌ای در این زمینه کمک بگیرید. لازم به ذکر است، که اینگونه از افزارها آموزش مرحله به مرحله را نیز دارا می‌باشند که می‌توانید با مشاهده آن‌ها نسبت به طراحی لوگو کسب و کار خود اقدام نمایید. اما اگر حرفه‌ای هستید و طراحی لوگو حرفه شما می‌باشد، می‌توانید از نرم‌افزارهای پیشرفته‌تر همچون کورل استفاده نمایید تا امکانات گسترده‌تری در اختیار داشته باشید.

در ادامه می‌خواهیم بهترین و معروف‌ترین نرم‌افزارهای طراحی لوگو را به شما عزیزان معرفی نماییم.


• Adobe Illustraror

این نرم‌افزار طراحی لوگو یک ابزار کاملا حرفه‌ای است و دارای قابلیت‌ها و امکانات گسترده‌ای می‌باشد. طراحان حرفه‌ای با کمک این نرم‌افزار می‌توانند لوگوهای منحصر به فرد و حرفه‌ای طراحی نمایند. در این نرم‌افزار مجموعه‌ای از انواع قلم، جلوه‌های گرافیکی، رنگ‌بندی‌های گوناگون و ... وجود دارد. اگر مبتدی هستید، شاید استفاده از این نرم‌افزار برای شما کار دشواری باشد و در محیط نرم‌افزار احساس سردرگمی و گیجی داشته باشید. بنابراین این نرم‌افزار برای افراد حرفه‌ای مناسب‌تر است. جالب است بدانید، فایل نهایی را در این نرم‌افزار می‌توانید پس از دریافت با نرم‌افزارهای دیگر همچون فتوشاپ و یا Creative Cloud مشاهده نمایید.

• Corel Draw

دومین نرم‌افزار معتبر و معروف برای طراحی لوگو، نرم افزار Corel Draw می‌باشد. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید با قابلیت‌های منحصر به فردی که دارد، یک لوگوی تجاری حرفه‌ای برای خود طراحی نمایید، تا مخاطبان شما جذب آن شوند و لوگوی کسب و کار شما همیشه در ذهن آن‌ها باقی بماند. لازم به ذکر است، با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید فایل‌های آماده لوگو را مشاهده نمایید و با ویرایشات لازم آن لوگو را متناسب با کسب و کار خود منحصر به فرد نمایید.

این نرم افزار برای افرادی که تازه با طراحی لوگو آشنا شده‌اند و تجربه اندکی دارند، بسیار مناسب است تا نسبت به ساخت لوگو اقدام نمایند. در این نرم‌افزار کاربر به ۵۰۰۰ آیکون و فایل وکتور و تقریبا حدود ۴۰۰ لوگوی آماده با توجه به کسب و کارهای متفاوت وجود دارد، با کمک آن‌ها می‌توانید لوگوی تجارت خود را به راحتی بسازید.

• Affinity Designer

با کمک نرم‌افزار Affinity Designer به راحتی می‌توانید نسبت به طراحی و ویرایش لوگوی تجارت خود اقدام نمایید. این نرم‌افزار یک ویژگی ممتازی که دارد، این است که قادر به سوئیچ کردن میان محیط‌های ویرایش‌ و پیکسلی است. در این نرم‌افزار لازم نیست، برای تنظیمات لایه‌ها از نرم‌افزار خارج شوید، همچنین می‌توانید از حالت‌های مختلف ترکیبی آن استفاده نمایید.

این نرم افزار همه فرمت‌های اصلی و همچنین پروفایل‌های ICC و صفحه نمایش‌های محدود را پشتیبانی می‌نماید. نرم‌افزار طراحی لوگو Affinity Designer همه انواع تصاویر اصلی و فایل‌های وکتور، شامل عکس‌ها با فرمت PSD لایه باز را حمایت و پشتیبانی می‌کند. از دیگر ویژگی‌ها و قابلیت‌های این نرم‌افزار می‌توان به غلط‌یابی زنده، ادیتور، پنل مدیریت و... اشاره نمود.

• Canva

نرم افزار canva یکی از بهترین نرم‌افزارهای آنلاین است. با پیشرفت تکنولوژی، واضح و بدیهی است که نرم‌افزارهایی نسخه‌های وب آن‌ها نیز در دسترس افراد قرار داشته باشد. نرم‌افزار طراحی لوگو canva دارای فونت‌های حرفه‌ای بسیار زیادی است که با تنوع بسیار بالای آن به راحتی می‌توانید فونت مورد دلخواه خود را انتخاب نمایید. برای هر بار استفاده از تصاویر پریمیوم در نرم افزار canva باید ۱ دلار هزینه بپردازید.

لازم به ذکر است، این نرم‌افزار برای گوشی‌های ios و اندروید نیز اپلیکیشن دارد. بنابراین افراد به راحتی می‌توانند در هر زمان و هر مکانی که هستند با استفاده از گوشی خود شروع به طراحی لوگو تجارت خود نمایند.

• Jeta Logo Creator

با توجه به آن که نرم‌افزارهای گرافیکی حرفه‌ای بسیار زیادی همانند نرم‌افزار Adobe Illustrator وجود دارد، ممکن است محدودیت‌هایی برای ویرایش وجود داشته باشد و همچنین کار کردن با آن‌ها شاید کمی دشوار باشد. کار کردن با این نرم‌افزار بسیار ساده و راحت است و هر فردی به راحتی می‌تواند با استفاده از این نرم‌افزار لوگوی تجارت خود را طراحی و ویرایش نماید. این نرم افزار برای افراد مبتدی بسیار مناسب است.