نکات طلایی برای طراحی بسته بندی محصول منحصر به فرد

نکات طلایی برای طراحی بسته بندی محصول منحصر به فرد

طراحی بسته بندی یکی از موارد مهم و ضروری برای برندها محسوب می شود که کمک به برند سازی هم می کند . بنابرین ایجاد یک طراحی بسته بندی چشم نواز که می تواند سالها تکثیر شود و یک چالش واقعی است. با توجه به این موضوع که طراحی هایی که اکنون صورت می گیرد باید قابل بازیافت باشد تا به طبیعت آسیب نرساند. ما در این مقاله سعی بر این داریم، که نکات مهم در طراحی بسته بندی را برای شما بازگویی کنیم 

عزیزان میتوانند جهت طراحی و چاپ محصولات خود با گروه طراحان پارسه مشاوره نمایند  شماره تماس 02188950130 


رازهای طراحی بسته بندی منحصر به فرد

برای اینکه بتوانید در قفسه های پر ذرق و برق یک فروشگاه محصول خود را در میان رقبایش به خانه مشتری بدرقه کنید باید رموز طراحی بسته بندی منحصر به فرد را کشف کنید. کشف این رموز کار ساده ای نیست اما ما برای شما ساده اش کردیم. در این مقاله 10 نکته طلایی برای طراحی بسته بندی منحصر به فرد  را به شما آموزش می دهیم.

نکته طلایی 1:  مثل رقبای تان نباشید

اگر می‌خواهید محصول شما فروش داشته باشد و مشتری جذب آن شود و رقبای خود را کنار بزنید، علاوه بر ارائه محصول با کیفیت، قیمت مناسب و خدمات پس از فروش خوب طراحی بسته بندی خلاقانه، خاص و متفاوت امضای نهایی برگ برنده شماست. این خلاقیت را می توان با استفاده از نوع طراحی جعبه و یا استفاده از طرح و رنگ های خاص بدست.

نکته طلایی 2: از تصاویر جذاب استفاده کنید

یک جعبه خالی مقوایی یا پلاستیکی چه جذابیتی برای خودتان ایجاد می کند؟ خود را به جای مشتری تان بگذارید در طراحی بسته بندی خود از تصاویر مرتبط با محصول و مخاطب خود استفاده کنید. این تصاویر می تواند کارتونی، رئال و یا نمایی از عکس محصول تان باشند. نکته مهم و حائز اهمیت در  استفاده از عکس در طراحی بسته بندی این است که  تصاویر انتخابی باید کیفیتی بالا داشته باشند و تناسب بین تصویر و رنگ زمینه نیز رعایت شود تا مشتری دچار سردرگمی در بسته بندی نشود.

نکته طلایی 3 :  اصل ساده بودن را فراموش نکنید

بسته بندی محصولات باید ساده و در عین حال گیرا باشد. همچنین باید به گونه ای طراحی شود که قابل استفاده‌ی آسان برای کودکان و بزرگسالان باشد. حمل و نقل و جابه جایی محصول به راحتی صورت گیرد. از رنگ های روشن و شاد و مرتبط با محصول استفاده شود تا محصول اثرگذاری بیشتری در ذهن  مخاطب خود بگذارد.

نکته طلایی 4:  استفاده از بسته بندی های راحت باز شو

امروزه مردم وقت این را ندارند که در طراحی بسته بندی شما به رمز گشایی بپردازند بلکه آنها  به دنبال بسته بندی هایی هستند که آسان باز شوند و به راحتی در دسترس قرار گیرند و وقت زیادی از آنان نگیرد. همین امر باعث شده است بسته بندی هایی جدید و خلاق به وجود بیاید که این امر را برای مشتری ها آسان کرده است. این اشتباه بزرگی است که به خاطر داشتن یک بسته بندی زیبا و شکیل مشتری را به زحمت بیاندازید. قطعا اگه بسته بندی برای مشتری جذاب و به قول معروف آسان باشد از آن کالا استفاده کرده و دیگران را ترغیب برای خرید آن کالا می کند.

نکته طلایی 5 : استفاده از رنگ و قلم مناسب و نوشتن به حداقل دو زبان

در طراحی بسته بندی باید رنگی را انتخاب کنید که با محصول متناسب باشد. برای نوشته ها فونتی استفاده شود که خصوصیات محصول را به خوبی نشان دهند و قابل خواندن باشند و وضوح داشته باشند. سایز نوشته های روی محصول رو نیز تا حدی انتخاب کنید که به راحتی قابل خواندن باشد. سعی کنید برای راحتی کار مشتریان خارجی اطلاعات کلی محصولاتان را به یکی از زنده ترین زبان های دنیا نیز بنویسید.

نکته طلایی 6: قیمت محصول را روی بسته بندی درج کنید

یکی از فاحش ترین اشتباهات بعضی از طراحان این است که روی طرح خود جایی برای طراحی بسته بندی قرار نمی دهند. مشتری برای انتخاب محصول فاکتور های زیادی را در نظر دارد که یکی از مهم ترین آنها قیمت محصول است. مشتری اگر نداند قیمت محصول شما چقدر است قطعا آن را انتخاب نخواهد کرد.

 

نکته طلایی 7: حفظ و نگهداری محیط زیست

بسته بندی محصولات باید به گونه ای باشد که محیط زیست آسیبی نزد و قابل یازیافت باشد. به همین منظور برندهایی که این مورد را رعایت می کنند باید بسته خود را به گونه ای تولید کنند که ارتباط مستحکم و پایداری با مصرف کنندگان حامی زیست داشته باشند و این را در بسته بندی های خود رعایت کنند و نشان دهند. در واقع این مورد از مهمترین و اصلی ترین نکته های موفقیت در بسته بندی است که به بسته بندی سبز معروف می باشد.

نکته طلایی 8: بسته بندی نباید دست خورده باشد یا مشکلی داشته باشد

در انتخاب مشتریان پیش از خرید یک محصول  امنیت و سلامت و بهداشت آن اهمیت به سزایی دارد. بسته بندی باید به گونه ای باشد که مشتری احساس کند هر سه فاکتور نام برده شده در محصول به چشم می خورد، اگر مشتری خطایی در بسته بندی شما ببیند  اعتماد خود را نسبت به محصول شما از دست می دهد. بنابراین برای اجتناب از این مشکل در طراحی بسته بندی باید سالم بودن بسته بندی به منظور محاظت از محصول را جدی بگیریم.

نکته طلایی 9 : کاربردی بودن بسته بندی

خیلی از مشتریان بین چند محصول مشابه به سمت محصولی نظرشان جلب می شود که نوع بسته بندی آن کاربردی باشد. به عبارتی بین دو بسته بندی مختلف سس مایونز به سمت محصولی می روند که از شیشه آن مجددا بتوانند استفاده کنند.

 

نکته طلایی 10 : استفاده از لحن خوب پرهیز از اشتباهات نگارشی و دستوری

در بسته بندی خود از لحنی استفاده کنید که تمام اقشار جامعه بتوانند آن را درک کنند. از به کار بردن کلمات و الفاظ سنگین نیز باید پرهیز کرد چرا که ممکن این بسته در دست افراد بی سواد قرار گیرد و نتواند از محصول استفاده درست و کاربردی داشته باشند. مراقب باشید در طراحی بسته بندی محصول تان غلط های دستور زبان و املا وجود نداشته باشد که یک یکی از فاحش ترین اشتباهات در برندینگ شما محسوب می شود