تیزر تبلیغاتی و تاثیرات آن در کسب و کار

تیزر تبلیغاتی و تاثیرات آن در کسب و کار

تیزر تبلیغاتی چیست؟

تیزر تبلیغاتی یک روش کاملا حرفه ای برای ارائه آگهی اعم از تلویزیونی، رادیویی، رسانه محیطی

و چاپی می باشد که در آن به معرفی محصول و خدمات خود می‌پردازید .

این ویدئوها معمولاً بین ۵ الی ۳۰ ثانیه هستند و می‌توانند محصول را به بهترین شکل ممکن به مخاطب نشان دهند .

برای برخی از تبلیغات ها همچون تبلیغات تلویزیونی از تیزر های بلندتر استفاده می‌شود

و بسته به زمان تیزر و کیفیت آن هزینه‌ های مختلفی باید پرداخت کنید .

به طور کلی تیزر تبلیغاتی یکی از بهترین روش‌ ها و ابزار های بازاریابی برای ارائه محصولات و خدمات می‌باشد .

 


ساخت تیزر تبلیغاتی

در ساخت تیزر ها یا ویدیو های تبلیغاتی یک چیز خیلی اهمیت دارد .

اگر در چند ثانیه اول توجه مخاطب مان را جلب کنیم کار بزرگی کرده‌ایم .

اما یک چیز مهم تر هم وجود دارد ؛ باید کاری کنیم که بیننده پای ویدیویی که ساعت‌ها برای تولیدش وقت صرف کرده‌ایم بنشیند ، کاری کنیم که تا آخر ویدیو مان را ببینید و با میل و اشتیاق به حرف مان گوش بدهد .

یک تیزر تبلیغاتی خوب علاوه بر اینکه باید یک فیلم نامه داشته باشد باید از کیفیت ساخت قابل قبولی نیز برخوردار باشد .

تولید تیزر تبلیغاتی خوب یکی از مهمترین دغدغه ها و راهبرد های شرکت ها و موسسات موفق است .

یک تیزر اگر با توجه به اصول و قواعد فیلم سازی ساخته شده و با شناخت کافی از مخاطبان همراه باشد بی شک تاثیر بسیار زیادی روی جامعه هدف شما خواهد گذاشت و شما را به اهدافتان نزدیک می‌نماید .

ساخت تیزر یک دلیل حیاتی دارد که آینده شرکت شما را در زمینه تبلیغاتی و تجاری متحول می‌کند . امروزه نقش رسانه‌های تصویری در زندگی انسان پررنگ است .

شاید بتوان آماری تقریبی ارائه داد که ۸۵% مردم زمان خود را به رسانه‌ های تصویری و تلویزیون اختصاص می‌دهند .

تاثیر تیزر در فروش

برای سال های طولانی تلویزیون بهترین روش برای تبلیغ به صورت گسترده به شمار می‌رفت . متاسفانه به خاطر هزینه های گزاف تبلیغات در رسانه ملی کسب و کارهای کمی قادر به سفارش تبلیغ در آن بودند .

از سوی دیگر سبک تبلیغ های تلویزیونی به نحوی است که برای هر شرکتی مناسب تلقی نمی‌شود .

به عنوان نمونه یک شرکت طراحی سایت حتی اگر هزینه های مورد نیاز برای ارائه سفارش در تلویزیون را نیز به جان بخرد باز هم نخواهد توانست به اندازه تاثیر تیزر تبلیغاتی در فروش از آن بهره ببرد. برای چنین شرکتی تبلیغ در رسانه ملی بازدهی کافی ندارد .

رفته رفته با افزایش استفاده از اینترنت درخواست‌ ها برای ارائه تبلیغات روش بیشتر شد .

در ابتدا به خاطر محدود بودن تعداد کاربران اینترنت کمتر کسی رغبت می‌کرد برای قرار دادن بنر خود بر روی یک وب سایت هزینه کند . به همین دلیل تاثیر تیزر تبلیغاتی در فروش سال‌ ها قبل به اندازه امروز نبود .

بعد از ایجاد یک تیزر و قرار دادن آن بر روی یک وب سایت در قالب فایل گیف و یا حتی ویدیوی عادی افراد کمی از آن بازدید می‌کردند .

اما ورود گوشی های هوشمند ، افزایش راه های دسترسی به اینترنت ، معرفی شبکه های موبایل پرسرعت نسل سوم و چهارم و افزایش سطح سواد و آگاهی باعث شد تاثیر این نوع تبلیغات در فروش با افزایش مواجه شود .

چون ویدیوی شما بعد از بارگذاری در پهنای گسترده اینترنت توسط افراد بیشتری در مقایسه با قبل مشاهده می‌شود . البته همچنان می‌توان این ویدیو را با صرف هزینه های زیاد به مخاطبان تلویزیون نیز نمایش داد .

مزیت های تیزر تبلیغاتی

تاثیر تیزر تبلیغاتی در فروش بیش از آن چیزی است که تصور می‌کنید . طبق یک قانون کلی تاثیر یک تصویر از هزاران کلمه بیشتر است . همین مقایسه را می‌توان برای عکس و ویدیو انجام داد، چرا که بسیار بهتر از یک فریم ثابت می‌تواند محتوا را به مخاطب منتقل کند .

به این ترتیب تاثیر تیزر تبلیغاتی در فروش در مقایسه با تبلیغات متنی غیر قابل تصور است .

در سراسر اینترنت وب سایت های پخش محتوا های ویدیویی وضعیت فوق‌ العاده‌ای دارند .

به عنوان نمونه بین دو میلیارد وب سایت فعال موجود در سرتاسر اینترنت بعد از گوگل پربازدیدترین وب سایت یوتیوب است .

همچنین در ایران وب سایت آپارات جزو پنج وب سایت پربازدید نخست قرار دارد .

به عبارت دیگر، کاربران مشاهده ویدیو را به دیگر انواع محتوا ترجیح می‌دهند، پس بهتر است تبلیغات خود را نیز در همین قالب در بیاوریم .

تیزر تبلیغاتی موفق

یک تیزر تبلیغاتی موفق حاصل سناریوی خلاق، کارگردانی حرفه‌ای و پخش هوشمندانه از رسانه‌های مناسب است .باید بدانید پخش تیزر شما در کدام ابزار و رسانه تبلیغاتی اثربخشی بیشتر دارد .

تیزر شما باید علاوه بر معرفی شما جنبه تبلیغاتی نیز داشته باشد. در ساخت تیزر حتما به داشتن یک سناریوی جذاب توجه نمایید .

آگهی‌های دعوت به تماشا نیز می‌تواند تا حد زیادی در توسعه برند و یا کسب وکار شما اثر داشته باشد .این نوع آگهی قبل و یا میان برنامه پخش می‌شود و بینندگان را به تماشای برنامه و یا ادامه برنامه دعوت کنید . حداکثر زمان پخش این آگهی ۱۵ ثانیه می‌باشد .

تعهد و مسئولیت پذیری یکی از عوامل مهم موفقیت در اجرای پروژه‌ های تبلیغاتی است . افراد متعهد و مسئولیت پذیر به علت پاسخگو بودن قابل اعتمادترند و همکاری با این افراد آرامش بخش است.

عوامل تاثیرگذار در تولید تیزر با کیفیت

مدت زمان مناسب برای تیزرهای تبلیغاتی بین ۱۵ تا ۵۰ ثانیه است و تولیدکنندگان آگهی تلوزیونی سعی می‌کنند با ایجاد یک ویدئوی مناسب و یک سناریوی قوی و هدفمند و با استفاده از طرح‌های گرافیکی زیبا و تأثیرگذار و رعایت اصول و قواعد و قاب‌بندی پیام خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهترین شکل ممکن به شما برسانند . البته پیشنهاد می‌کنیم برای این نوع تبلیغات در اینستاگرام از تمام ۵۹ ثانیه زمان مجاز اینستاگرام استفاده نمایید .

متاسفانه برخی تصور می‌کنند که صرفا استفاده از یک دوربین خوب و قوی برای تولید تیزر تبلیغاتی با کیفیت کافی می‌باشد اما این افراد دچار اشتباه محض هستند چرا که همانطور که گفتیم عوامل متعددی در این امر دخیل هستند .

عواملی مانند : دوربین، تیم فیلمبرداری، صدا، استفاده از طرح های گرافیکی، متن و نریشن،تدوین و موسیقی جذاب و…

تاثیر تیزردر شبکه های اجتماعی

یک تاثیر تیزر تبلیغاتی در فروش دست به دست شدن سریع آن به لطف وجود رسانه های اجتماعی است . در تلویزیون، تبلیغ شما یک مرتبه پخش شده و دیگر تکرار نخواهد شد مگر این که مجددا طبق تعرفه ها، هزینه این کار را پرداخت کنید .

اما همانطور که می‌دانید فعالیت در شبکه های اجتماعی همچون تلگرام، اینستاگرام و فیس بوک کاملا رایگان است .به همین دلیل می‌توان بعد از صرف هزینه و ساخت یک تیزر بدون نیاز به هزینه و به صورت نامحدود آن را در سر تا سر اینترنت منتشر کرد .

این ویدیو نه تنها بعد از گذر زمان حذف نخواهد شد، بلکه توسط کاربران مجددا به اشتراک گذاشته شده و همینطور دست به دست می‌شود تا به دید افراد بیشتری برسد . از طرفی یک ویدیوی تبلیغاتی به خاطر نوع محتوای آن جذابیت خاصی برای کاربر دارد و از طرفی دیگر بدون محدودیت می‌تواند در سرتاسر اینترنت دست به دست شود .

البته نباید فراموش کرد تاثیر این نوع تبلیغات در فروش بیشتر به خود ویدیو بستگی دارد . اگر یک تیزر به خودی خود جذاب نباشد و مخاطب را جذب نکند، نه تنها همان کاربر به سمت کسب و کار شما جذب نخواهد شد، بلکه آن ویدیو را نیز برای دیگران به اشتراک نمی‌گذارد .

ویژگی های یک تیزر موفق چیست؟

  • ارائه ی بهترین ایده های خلاقانه که بتواند مفهوم مورد نظر را در ذهن بیننده حک کند .
  • گنجاندن زیبایی های دیداری و شنیداری که موافق با سلیقه ی مخاطب باشد .
  • شناخت ذهنیت و طرز فکر مخاطبین و ارائه ایده هایی برای انتقال پیام تبلیغاتی به نحوی که از فیلتر ذهنی مخاطب عبور کند .
  • شناخت نیازها، خواسته ها و اهداف مشتریان و هدف گذاری تیزر بر این مبنا .
  • داشتن سناریو قوی و گویا که کاملا هم راستا با اهداف تیزر باشد .
  • استفاده از عوامل متخصص برای ساخت تیزر تبلیغاتی مانند کارگردان، تصویر بردار، طراح صحنه، صدابردار و …
  • مونتاژ و تدوین حرفه ای فیلم و افزودن آیتم های گرافیکی مناسب به تیزر .
  • استفاده از موزیک متناسب و تاثیر گذار .

بازار فروش در تمام شاخه های کسب و کار بسیار رقابتی است و برای پیروزی در این رقابت باید محصولات خود را با بیشترین تأثیرگذاری به دیگران نشان دهید .

تیزر تبلیغاتی این امکان را فراهم می کند که با در نظر گرفتن یک سری عوامل محصول بسیار جذاب به نظر برسد و مخاطب تشویق به خرید آن شود .

شرکت تبلیغاتی طراحان پارسه  با در نظر گرفتن تمام نکات کمی و کیفی آماده خدمت رسانی به تمامی عزیزان می باشد.