13 روش برای عکاسی حرفه ای

13 روش برای عکاسی حرفه ای

اغلب افراد سال‌ها تمرین می‎کنند تا بتوانند عکس‌های حرفه‌ای بگیرند. مهم نیست که شما عکاس حرفه‌ای و یا یک عکاس مبتدی هستید. برای آن که بتوانید عکس‌های حرفه‌ای و جذابی بگیرید، کافیست تمرین زیادی داشته باشید و مهمترین اصول و نکاتی که باید در عکاسی را رعایت کنید، به یاد داشته باشید.

در این مطلب ساده‌ترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید، تا عکس‌های منحصر به فردی بگیرید و یک عکاس حرفه‌ای باشید، بیان شده است.


 

 

• به نورپردازی دقت زیادی داشته باشید.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در هنگام عکاسی به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید، نورپردازی است. در واقع نور مناسب در عکس‌ها سبب جلوه بخشیدن به آن می‌شود. در عکاسی منظره لازم و ضروری است که در روز شروع به عکاسی نمایید، زیرا مناظر در نور روز بسیار زیباتر و هیجان‌ انگیزتر به نظر می‌رسند. اگر به عکاسی از مناظر علاقمند هستید، پیشنهاد می‌شود در هنگام طلوع و غروب خورشید عکاسی نمایید تا هیجان انگیزترین عکس‌ها را ثبت نمایید.

• وضوح شفافیت

عوامل بسیار زیادی وجود دارد که بر وضوح و شفافیت عکس تاثیرگذار هستند، اما لازم به ذکر است، شناسایی مواردی که سبب کاهش وضوح عکس می‌شوند، نیز کار آسانی نیست. اکثر عکاسان حرفه‌ای معتقد هستند، در هنگام عکاسی باید فوکوس را با دقت بسیار زیادی انجام دهید. به عنوان مثال، هنگام گرفتن عکس از یک فرد، لازم است که نقطه تمرکز و یا همان فوکوس دقیقاً روی چشم شخصی که از او عکس می‌گیرید، باشد.

بنابراین برای آن که بتوانید عکس‌هایی هیجان انگیز و خاصی را ثبت کنید، این نکته را هرگز فراموش نکنید.

• انتخاب سوژه هیجان انگیز

یکی دیگر از نکاتی که برای ثبت عکس حرفه‌ای لازم است، به یاد داشته باشید، انتخاب سوژه مناسب برای عکاسی است. گاهی اوقات ساده‌ترین جزئیات در یک عکس کاملا جذاب و هیجان انگیز به نظر می‌رسند. همیشه لازم نیست، سوژه شما برای عکاسی جالب و خارق‌العاده باشد، سوژه‌های ساده نیز هیجان انگیز هستند به شرط آن که دیگر اصول عکاسی را به دقت در نظر بگیرید و اجرا نمایید.

• چشم انداز بی نظیر

در برخی از مواقع، موضوع جالبی را برای عکاسی پیدا می‌کنید، اما موقعیت مناسبی برای عکاسی نیست. شاید به عکس‌های حرفه‌ای توجه کرده باشید، برای عکاسی از یک شهر اغلب می‌خواهند در قاب عکسی که می‌خواهند، تمام شهر را جای دهند و زاویه عکس را از بالاترین نقطه انتخاب می‌کنند. بنابراین انتخاب زاویه مناسب برای عکاسی سبب می‌شود تا چشم‌انداز بی‌نظیری بسازید.

• عمق میدان مناسب

عمق میدان یکی از ویژگی‌های بارز عکاسی حرفه‌ای به شمار می‌آید. عمق میدان کم، بدان معنا است که موضوع عکس کاملا قابل بیان است و پس زمینه مبهم است. با یادگیری این تکنیک، به سرعت می‌توانید عکاس حرفه‌ای شوید و عکس‌های حرفه‌ای و منحصر به فردی را ثبت نمایید.

برای گرفتن عکس‌هایی با عمق میدان کم کافیست مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

۱-طولانی ترین لنز خود را قرار دهید.

۲-دوربین را در اولویت دیافراگم قرار دهید.

۳-دیافراگم را تا جایی که ممکن است پایین بیاید، تنظیم کنید.

۴-تا جایی که می‌توانید بر روی لنز تمرکز نمایید و به موضوع نزدیک شوید.

۵-موضوع را به دور از هر چیزی در پس زمینه قرار دهید.

۶-نقطه تمرکز(فوکوس) را روی موضوع قرار دهید.

۷-عکس بگیرید

• حالت

حالت در عکاسی، یکی از جنبه‌هایی است که نادیده گرفته می‌شود، اما فراموش نکنید، یکی از مهم‌ترین نکات برای ثبت یک عکس حرفه‌ای و خلاقانه است. زمانی که در حال عکاسی هستید، از خود بپرسید این عکس چه حسی را به فرد بیننده منتقل می‌کند. با پرسیدن این سوال از خود می‌توانید بهترین حالتی را انتخاب نمایید که به ببینده حسی را که می‌خواهید منتقل کنید.

• مشاهده عکس در سایز بزرگ

با انجام نکات مهمی که بیان شد اکنون زمان آن رسیده است که عکس خود را در سایز بزرگ چاپ کنید. این کار تاثیر بسزایی بر بیننده دارد. چاپ عکس‌ها در سایز بزرگ جذاب‌تر و زیباتر به نظر می‌رسد.

نتیجه

اگر می‌خواهید عکس‌های حرفه‌ای ثبت کنید، باید نکات بیان شده در این مقاله همچون: نورپردازی مناسب، وضوح و شفافیت، زاویه مناسب و ... را رعایت نمایید. پس از آن باید جسارت آن را داشته باشید عکس‎‌هایی را که گرفته‌اید را در سایز بزرگ چاپ کنید تا منحصر به فرد بودن آن دیده شود.