نکات و روش‌های عکاسی تبلیغاتی و صنعتی

نکات و روش‌های عکاسی تبلیغاتی و صنعتی

عکاسی تبلیغاتی و عکاسی صنعتی یکی از چالش برانگیزترین کارها است. در واقع بهتر است، عکاسی تبلیغاتی توسط یک عکاس با تجربه و خبره که در این زمینه فعالیت زیادی داشته است، انجام شود. عکاسی تبلیغاتی یک حوزه بسیار متنوع است که می‌توان در این حوزه عکس‌های تبلیغاتی از خدمات، محصول و مد تهیه کرد.


یکی از مهم‌ترین نکته‌هایی که در این زمینه باید به خاطر بسپارید، این است که عکاسی تبلیغاتی و عکاسی صنعتی با هم متفاوت هستند و هر کدام از آن‌ها نیاز به مهارت و تجهیزات منحصر به فرد خود را دارد.

عکاسی صنعتی: هدف اصلی عکاسی صنعتی این است که به سادگی بتواند ماهیت یک محصول را به بهترین شکل به تصویر بکشد. معمولاً این نوع عکاسی شامل گرفتن عکس‌هایی است که صرفاً در بخش خرده‌فروشی و عمده‌فروشی باشد و یا برای ایجاد تصاویر برای محصولات فروش استفاده می‌شود.

عکاسی تبلیغاتی: معمولاً شامل عکسبرداری از انواع مختلف محصولات است که بیشتر آن‌ها برای فروش محصولات مختلف یا فقط برای ایده‌های بازار استفاده می‌شود. برای این منطقه ممکن است عکاس لازم باشد تا به مکان‌های مختلف داخل و خارج از خانه حرکت کند.

همان‌طور که یک عکاس تجاری و تبلیغاتی ماهیت دارد، شما باید بتوانید از محصول خود به موقع عکس بگیرید. عکاسی مسافرتی چالش‌هایی از قبیل شرایط آب و هوایی و یک برنامه زمانی سخت برای کار با آن‌ها را نشان می‌دهد، اما شما باید بتوانید با تمامی این شرایط عکس خود را بگیرید. در این مقاله ترفندها و تکنیک‌هایی بیان شده است که می‌تواند در عکاسی تبلیغاتی و عکاسی صنعتی به شما کمک شایانی کند.

۱. در تجهیزات مناسب سرمایه گذاری کنید.

اولین نکته مهمی که باید به آن توجه نمایید، این است که تجهیزات مناسبی برای کار خود تهیه نمایید. فراموش نکنید که سرمایه گذاری برای تجهیزات مناسب در زمینه عکاسی ضروری و مهم است. توصیه ما به شما این است اگر شما یک عکاس تبلیغاتی هستید، بهترین دوربینی که می‌توانید داشته باشید، دوربین DSLR است. بنابراین اول دوربین مناسب را تهیه نمایید.

در واقع یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی کمترین چیزی است، که یک عکاس باید داشته باشد. جالب است بدانید که اکثر مجلات نشریات را با 270 dpi و انتشارات هنری براق با 300 dpi عکاسی می‌نمایند.

به یاد داشته باشید از لنزهایی استفاده نمایید، که قابلیت انعطاف‌پذیری را داشته باشند، تا بتوانید در یک مکان مستقر شوید. لنز سریع تقریباً f / 3.5 یا کمتر، که بزرگنمایی متوسطی را ارائه می‌دهد، باید انتخاب مناسبی باشد، زیرا به نورپردازی کمک می‌کند و می‌تواند به راحتی پیش زمینه شما را از محل مورد تمرکز شما دور کند. می‌توانید دوربین را با یک سه پایه ثابت نگه دارید، یا اگر ترجیح می‌دهید دوربین را در دست داشته باشید، از لنز تثبیت شده استفاده کنید.

سایر تجهیزات عکاسی تبلیغاتی و صنعتی عبارتند از:

* وسایل روشنایی قابل حمل به همراه چند فیلتر ضروری

تراکم خنثی (ND) و قطبنده کمترین چیزی است که باید داشته باشید. از این فیلترها می‌توان برای جلوگیری از بروز مشکل در برابر تابش خیره‌کننده یا لنز استفاده کرد و همچنین برای گرفتن عکس در دیگر زمینه‌ها نیز مفید است.

* یک هود لنز: برای مقابله با مسائل ناشی از نور خورشید مفید است.

۲. یاد بگیرید در لحظه عکس فوری بگیرید.

در واقع با این عمل می‌توانید تعداد عکس‌های بیشتری داشته باشید و از میان آن‌ها جذاب‌ترین و بهترین عکس را انتخاب نمایید. به یاد داشته باشید که قبل از آن تمامی نکات لازم در خصوص عکاسی به عنوان مثال نور کافی، جزئیات محصول و ... را رعایت کرده باشید.

۳. عکس‌های عکاسان دیگر را درک کنید.

به چند عکس جذاب و خاص نگاه کنید و سعی کنید آن را کاملا درک کنید، که چگونه عکاس، عکس را گرفته است. همچنین عکاس در آن عکس به چه نکاتی توجه نموده است. از این روش برای تمرین استفاده کنید تا بتوانید مهارت‌های عکاسی تبلیغاتی را یاد بگیرید و حتی توسعه دهید. در واقع با این روش می توانید تجربیات خود را بیشتر نمایید و در هنگام عکاسی تبلیغاتی دقت کنید که به چه نکاتی باید توجه نمایید.

مانند همه زمینه‌های عکاسی، تکنیک‌های متداولی وجود دارد که همه عکاسان از آن استفاده می‌کنند، اما همیشه جایی برای منحصر به فرد بودن وجود دارد. عکاسی تبلیغاتی و عکاسی صنعتی برای کسانی است که جرات می‌کنند متفاوت باشند و خلاقانه و به هنر و صنعت خود اختصاص داده شده‌اند.