روش‌های عکاسی تبلیغاتی موثر

روش‌های عکاسی تبلیغاتی موثر

عکاسی تبلیغاتی چیست؟

عکاسی تبلیغاتی به گونه‌ای از عکاسی گفته می‌شود که برای تبلیغ یک محصول خاص و یا خدمات استفاده می‌شود. نحوه‌ عملکرد ما در این کار شانس دیده‌ شدن محصولات یا خدمات را به شدت افزایش می‌دهد؛ چراکه مشتری‌ها به دنبال سریع‌ترین راه برای آشنایی با محصول هستند؛ یعنی دیدن عکس. هدف اصلی این عکاسی جلب توجه کامل بیننده به تبلیغ، وقتی که به یک مجله، بیلبورد و... نگاه می‌کند، است. در دنیای مدرن امروزی، رقابت میان فعالین رشته‌ عکاسی تبلیغاتی بسیار بالا رفته، بنابراین رعایت چند نکته می‌تواند موثر باشد.


 

همان‌طور که می‌دانید یک تصویر جذاب و خلاقانه می‌تواند بیشتر از ۱۰۰۰ جمله در بازاریابی تاثیر بگذارد. افزایش استفاده از وسایل ارتباطی و شبکه‌های اجتماعی سبب شده، قدرت تصاویر و ویدئوها برای فروش محصولات و خدمات جای استفاده از کلمات را بگیرد.

تنها کافی است تصاویر محصولات خود را از زاویه‌ای که مشتری دوست دارد و می‌پسندد به او نشان دهید تا قدرت نفوذ یک تصویر را ببینید.

روش‌های موثر در عکاسی تبلیغاتی

در عکاسی تبلیغاتی ابتدا به خوبی مشتری خود را بشناسید و سعی کنید با چند ملاقات سلیقه‌ آن‌ها را بسنجید. آلبومی از نمونه کارهای خود داشته باشید و آن‌ها را به مشتریان ارائه دهید. برای شروع عکاسی تبلیغاتی ابتدا یک محیط مناسب فراهم کنید و چیدمان درستی متناسب با محصول در نظر بگیرید. از تزئینات اضافی بپرهیزید تا سوژه‌ مورد نظر به خوبی دیده شود. در عکاسی تبلیغاتی، بهترین زاویه را برای نمایش محصول انتخاب کنید؛ زاویه‌ای که مشتری را به خرید محصول ترغیب و تحریک کند. پس‌زمینه‌ را نیز مناسب با سوژه انتخاب کنید. گاهی اوقات سفید بهترین گزینه است و گاهی نه!

نورپردازی عکاسی تبلیغاتی نیز متناسب با محصول متغیر است. بهتر است از نورپردازی ساده و طبیعی استفاده کنید و مراقب بازتاب‌ها باشید. با این حال خلاقیت در ایجاد نورهای تیز، ایجاد گرمی و سردی با تابش نور و یا هر امکانات نوری دیگر را نیز تجربه کنید.

مهم نیست عکس‌های شما چقدر خوب باشد، همیشه می‌توانید آن‌ها را در ویرایش بهتر کنید. اگر خودتان در این کار ماهر شوید، راحت و سریع و بدون نیاز به یک شخص دیگر به نتیجه‌ مطلوب دست پیدا می‌کنید؛ از کم و زیاد کردن نور تا اضافه یا کم کردن یک شیء.

از تکنیک‌های ویژه در عکاسی تبلیغاتی استفاده کنید. مثلاً بیش از اندازه به سوژه نزدیک شوید و چند عکس به صورت Detail (جزئیات) تهیه کنید. برای مثال عکسی از دسته‌ یک قهوه‌ساز بگیرید. این مجموعه عکس‌ها باعث می‌شود که داستانی را بیان کنند. لنزهای ماکرو نیز مشخصاً برای عکاسی تبلیغاتی ساخته شده‌اند که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. روش دیگر به سوژه بستگی دارد، مثلاً یک سوژه‌ بلند را از بالا و به نحوی ثبت کنید که کوتاه به نظر برسد یا برعکس. به این ترتیب اشیاء را از چیزهای معمولی به چیزهای جذاب و عجیب تبدیل کنید. استفاده از سه پایه را فراموش نکنید چرا که در عکاسی تبلیغاتی، احتمال تارشدگی و عدم وضوح را به صفر می‌رساند.