توضیحات پروژه

طراحی هویت بصری برند پارت فروت

طراحی هویت بصری توسط تیم طراحان زبده طراحان پارسه


یکی از نقش‌های اصلی «برند» یا «تأثیر سازمانی» هر شرکتی را هویت آن شرکت بازی می‌کند.
در بیشتر موارد، طراحی هویت بر اساس مصالح بصری که در شرکت، کاربرد داخلی دارد به همراه مجموعه‌ای از قواعد (در یک دفترچه‌ی راهنما) انجام می شود. این قواعد که هویت را می‌سازند معمولاً مشخص می‌کنند که هویت شرکت باید چگونه در رسانه‌های گوناگون اجرا شود؛ مثلا از راه تعریف پالت رنگهای تأیید شده، فونتها، لیاوت ها، اندازه‌ها و یا مواردی از این دست. این قواعد تضمین‌کننده‌ی پایدار ماندن هویت شرکت است که در عوض، برند را به عنوان کلیتی واحد، قابل بازشناسی می‌کند.
هویت یا «تصویر» شرکت از مواد بصری متعددی ساخته می‌شود: لوگو (نماد کل هویت و برند). اوراق اداری (سربرگ، کارت ویزیت، پاکت، غیره). ابزار بازاریابی (بروشور، تراکت، کتاب و وبسایت) محصول و بسته‌بندی (محصول فروشی و بسته‌بندیای که با محصول ارائه می‌شود) طراحی پوشاک (لباسهای واقعی که کارمندان به تن می‌کنند) طراحی تابلوها (برای فضای داخلی و خارجی) پیامها و اقدامها (پیامهایی که از طریق راههای ارتباطی مستقیم یا غیر مستقیم مخابره می‌شوند) سایر انواع ارتباطات (صدا، بو، لمس‌کردنی‌ها و …) هر چیز تصویری که در حکم نماینده‌ی شرکت باشد. (مثلاً تقویم، ساعت، قلم و …)
همه‌ی این چیزها هویت را می‌سازند و باید کلیت برند را پشتیبانی کنند. اما لوگو تمام هویت سازمانی و برند را در یک نشانه‌ی قابل تمیز خلاصه می‌کند. این نشانه، چهرک (آواتار) و سمبل تجارت و در حکم کلیت واحد است.