عکاسی تبلیغاتی چیست؟

عکاسی تبلیغاتی چیست؟

عکاسی تبلیغاتی در واقع چیزی فراتر از عکس گرفتن از محصولات است. این امر از طریق تنظیم و هماهنگ کردن محصولات با عکاسی خلاق است که باعث موفقیت در فعالیت‌های بازاریابی می‌شود. در عکاسی تبلیغاتی با ثبت تصاویر رسا و واضح، می‌توانید علاقه مشتری خود را به خدمات و یا محصولات خود جلب کرده و آن‌ها را برای شرکت در فرایند خرید و ارائه محصولات خود تحریک کنید.


غالباً اعمال جزئیات اندک باعث ایجاد تفاوت‌های بزرگ می‌شود. برای موفقیت در فعالیت‌های بازاریابی، باید عکاسی پر از احساسات شوید، در واقع یک عکاس موفق، نمادی از ارزش‌های خود و مسئول نشان دادن موقعیت‌های واقعی است. این امر نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و تجربه بیش از حد در عکاسی تبلیغاتی دارد و این تجربه تنها با تمرین‌های بسیار و شرکت در رقابت‌های عکاسی چالش برانگیز فراهم می‌شود.

اگر می‌خواهید در دنیای جذاب عکاسی تبلیغاتی موفق شوید، اولین نیاز شما این است که دقیقاً بدانید که عکاسی تبلیغاتی چیست؟ و چه چیزی آن را از عکاسی صنعتی جدا می‌کند؟

یک لحظه بهترین تبلیغاتی که اخیراً دیده‌اید را به یاد بیاورید، تصاویر برجسته و استند‌های تبلیغی بسیار بیشتر از عکس‌های چاپ شده روی بسته‌بندی یا تصاویر چاپ شده از مدل‌ها، افراد را به خود جذب می‌کند.

بنابراین چه چیزی باعث می‌شود یک تصویر تبلیغاتی خوب باشد؟

بسیار مهم است که هنگام گرفتن عکس برای تبلیغ کردن یک محصول یا خدماتی خاص، یادآوری کنید که موضوع تصویر شما خود آن‌ محصول نیست بلکه منفعتی است که از داشتن آن محصول برای مخاطب حاصل می‌شود. اکثر عکس‌های تبلیغاتی به طور طبیعی کالای فروخته شده را نشان می‌دهند اما به هیچ وجه همه جزئیات و فواید آن را نشان نمی‌دهند.

علاوه بر این، تصاویر تبلیغاتی مطمئناً محدود به تصاویر زنده و پویا نیستند. شما می‌توانید از هر منظره‌ای عکس بگیرید‌، از یک منظره پانوراما برای یک آژانس مسافرتی گرفته تا یک دانه قهوه در کنار یک دستگاه آسیاب قهوه یا مژه‌هایی که برای تبلیغ ریمل مژه و ابرو استفاده می‌شوند. بنابراین حتی در عکاسی تبلیغاتی، عکاسان حرفه‌ای تمایل به توسعه موضوعی را دارند که می‌خواهند در آن تخصص پیدا کنند.

عکس‌های تبلیغاتی پر زرق و برقی که در مجلات مربوط به اتومبیل‌های ورزشی و مسابقه‌ای و مجلات مد و پوشاک و کیف‌های دستی می‌بینید، توسط عکاسان برتر در صدر حرفه خود گرفته شده است. این‌ها افرادی با ذهن فوق‌العاده خلاق و سال‌ها تجربه هستند.

با این وجود، هر کسب و کاری باید محصولات و خدمات خود را تبلیغ و بازاریابی کند، بنابراین حتی اگر به عنوان یک عکاس تازه‌کار شروع به کار می‌کنید و می‌خواهید وارد بازار داغ تبلیغات شوید، فرصت‌های بسیار خوبی برای شما وجود خواهد داشت.

نکات و تکنیک‌های مهم در عکاسی تبلیغاتی

• با مشتری مختصراً درمورد آنچه می‌خواهد صحبت کنید. ممکن است در مورد تصویر مورد نیاز دستورالعمل‌های دقیقی به شما داده شود، اما اگر هر نقطه‌ای برای شما مبهم بود، در مورد آن از مشتری خود سؤال کنید.
• اطمینان حاصل کنید که مخاطبین موردنظر و تبلیغ و منفعتی که مشتری برای جذب مخاطب خود مدنظر دارد را بشناسید.
• رقبای خود را تحت نظر داشته باشید و ببینید که چگونه محصولات خود را تبلیغ می‌کنند و تفاوت‌های بین آن‌ها را تشخیص دهید.
• تصویر خود را برای حداکثر تأثیرگذاری ثبت کنید، سعی کنید یک پیام تصویری روشن و گویا ثبت کنید.
• از مشتری خود نسخه‌ای را که برای استفاده در آگهی پیشنهاد کرده است، بخواهید. تصویر مورد نظر شما و نسخه مشتری باید در راستای هم اثرگذار باشند نه در مقابل یکدیگر.
• مطمئن شوید که بهترین تصویر فنی ممکن را تولید می‌کنید، تصویر شما باید به اندازه کافی چشم نواز و جذاب باشد.
• از به کارگیری نوآوری‌های فنی در روندهای تبلیغاتی خودداری کنید. بدترین کاری که می‌توانید انجام دهید تبدیل نوآوری‌ها به کارهایی است که به نظر ساده می‌رسد.
• برای به دست آوردن یک تصویر واقعی، مطمئن شوید تجهیزات شما به‌روز و با کیفیت هستند و علاوه بر آن در یک محیط مناسب در حال کار هستید، چرا که عکاسی تبلیغاتی به بالاترین کیفیت فنی از هر نوع عکاسی نیاز دارد.
• برای داشتن مدل‌های مناسب و پیش بردن کار با نظم کامل از قبل برنامه‌ریزی کنید.
• برای درک مفاهیم عکاسی تبلیغاتی وقت بسیاری را برای مطالعه و کسب اطلاعات جدید بگذارید تا بتوانید تصاویر کاملی ایجاد کنید. این امر به ویژه در عکاسی تبلیغاتی بسیار مهم است.